PRODUKTY
Łożyska ślizgowe z kompozytów Slytex®
Z żywic chemoutwardzalnych wzmacnianych tkaniną. To rozwiązanie, niezawodne, trwałe, oszczędzające czas i pieniądze.
ZOBACZ TEŻ
REGENERACJA SIŁOWNIKÓW HYDRAULICZNYCH
DETALE Z POLIURETANU
USZCZELKI PŁASKIE
Łożyska ślizgowe z kompozytów Slytex® – z żywic chemoutwardzalnych wzmacnianych tkaniną. To rozwiązanie, niezawodne, trwałe, oszczędzające czas i pieniądze.
Zastosowanie m.in.:
-
zamiennik tulei z brązów i fosforobrązów, łożysk z taśm mosiężnych z warstwą PTFE oraz łożysk z innych tworzyw konstrukcyjnych, rolki jezdne, krążniki, listwy i tuleje prowadzące
-
łożyska sterów i wałów okrętowych, podkłady pod kontenery
-
łożyska mostowe, rolki jezdne
-
tuleje pomp
Zalety:
-
bardzo dobre właściwości ślizgowe
-
zastosowanie przy dużych naciskach
-
samosmarność
-
niski współczynnik tarcia
-
dobra odporność na chemikalia, hydrolizę, również parę wodną
-
odporność na promieniowanie gamma
-
stabilność wymiarowa
-
niska waga w porównaniu do stopów łożyskowych
-
możliwość obróbki mechanicznej
-
nie korodują
-
są trwałe
-
L2 Marine nie chłonie wody
Korzyści:
-
różnorodność materiałów zapewnia stosowanie w szerokim zakresie aplikacji
-
dłuższy czas pracy maszyny
-
eliminacja lub ograniczenie kosztów związanych z obsługą smarowniczą
-
łożyska z materiałów Slytex® są łatwe w montażu – (wciskanie, wklejanie, lub montaż przez schłodzenie)
-
niskie straty energii = oszczędność energii dzięki niskiemu tarciu
-
krótszy czas obsługi serwisowej maszyn
-
mniejsze koszty eksploatacji
-
większa efektywność prewencyjnej strategii utrzymania ruchu
-
łatwość montażu.
Materiały kompozytowe :
Slytex® L1 – kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi, stosowany w typowych aplikacjach, jako odpowiednik metalowych stopów łożyskowych,
ACM L2 Marine – materiał opracowany do pracy w wodzie i środowisku morskim. Cechują go dobre właściwości mechaniczne, samosmarność i stabliność wymiarowa (nie chłonie wody),
Slytex® L4 – kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi z dodatkami, o lepszej, w porównaniu z kompozytem L1, stabilności temperaturowej,
Slytex L7G – kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi z dodatkami, o zwiększonej, w porównaniu do kompozytu L1, wytrzymałości mechanicznej ,
Slytex L10 – kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi z dodatkam,i o dobrych właściwościach mechanicznych w wysokich temperaturach pracy (do 200°C).
Slytex XL – kompozyt z polimeru termoplastycznego z dodatkiem włókien węglowych, grafitu i PTFE. Niski współczynnik tarcia i brak chłonności medium sprawią, że ma szerokie zastosowanie w aplikacjach wymagających bezobsługowości przez długi okres użytkowania. Maksymalna temperatura użytkowania 260°C.
Slytex XXL – kompozyt z polimeru termoplastycznego i 15% środka smarnego. Jego główne cechy to niski współczynnik tarcia, wysoka wytrzymałość mechaniczna w podwyższonej temperaturze (do 300°C), niska wartość zużycia ściernego.
Gwarantujemy profesjonalne doradztwo. Na życzenie klienta, na podstawie opisu warunków pracy, określimy parametry wytrzymałościowe materiału łożyska. Każde otrzymane szczegółowe zapytanie zostanie zanalizowane przez Full Bearing Design Service – w celu zoptymalizowania oszczędności.
KONTAKT
DZIAŁ TECHNICZNO-HANDLOWY
Uszczelnienia do ruchu obrotowego
Materiały ślizgowe
Taśmy TOR® na łoża obrabiarek