USZCZELNIENIA
TECHNICZNE
Czołowe uszczelnienia wałów obrotowych V-Ring
ZOBACZ TEŻ
GUMOWE WYROBY FORMOWE
SZNURY I WĘŻE ELASTOMEROWE
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA OLEJÓW I SMARÓW
V-Ringi – czołowe uszczelnienia wałów obrotowych
Typy uszczelnień V-Ring:
- V
- 2V.
- 2VA
Profile V-Ringów:
- E
- A
- S
- L
Pierścień typu V-Ring, jest osiowo działającą uszczelką wałów i łożysk, klasyfikowaną jako pierścienie uszczelniające wałki obrotowe (PUWO®).
Przeznaczone są przede wszystkim do ochrony przed zanieczyszczeniami zewnętrznymi: brudem, kurzem, wodą oraz do eliminacji przecieków substancji, np. smarnych, z bezciśnieniowych przestrzeni, jak np. zabudowy łożysk.
Wyjątkiem jest uszczelnienie typu 2V, które może być z zewnątrz obciążone ciśnieniem, pod warunkiem jego kompensacji takim samym ciśnieniem, od strony wewnętrznej przestrzeni między wargami uszczelniającymi. Zachowuje niski współczynnik tarcia.
W przeciwieństwie do uszczelnień PUWO® A, czy B, warga lub wargi uszczelniające V-Ringa współpracują z czołem obudowy. Natomiast korpus uszczelnienia, dzięki sprężystemu rozciągnięciu, osadzony jest nieruchomo na wale i obraca się wraz z nim.
Rysunek 1b przedstawia uszczelnienie typu 2V, które dociskane jest dodatkowo do powierzchni wału nierdzewną sprężyną. Mogą być również rozwiązania bez sprężyny – typu 2VA.
KONTAKT
DZIAŁ TECHNICZNO-HANDLOWY
Uszczelnienia do ruchu obrotowego
Materiały ślizgowe
Taśmy TOR® na łoża obrabiarek